redandwhite

Alla inlägg under augusti 2012

Av Andreas Ekström - 23 augusti 2012 09:20


Här kommer en intervju med David Åslin. David kommer att spela med nummer 35 på sin axel kommande säsong som en hyllning till sin pappa Peter Åslin.

-Vad fick dig att skriva på för Troja inför förra säsongen? Hade du andra anbud?

Jag valde Troja för att jag såg en stor potential att utvecklas som hockeyspelare och att få visa vem jag är som hockeyspelare, den chansen fick jag aldrig i Leksand!


-Hur nöjd/missnöjd är du om du blickar tillbaka på säsongen 11/12? Du vann bland annat den interna poängligan
Jag är missnöjd med att vi inte nådde topp 7 såklart! Alla vill spela slutspelshockey. Nöjd med att jag gjorde en del poäng.

-Hur kändes det att zorra in pucken bakom Idoff i matchen mot Södertälje?
Det va helt klart en häftig känsla, har gjort den några gånger tidigare fast aldrig på seniornivå. Extra speciellt var det för att jag hade lovat min pappa på morgonen samma dag som matchen att jag skulle göra den för honom, så lyckades jag!

-Hur upplever du Ljungby som stad?
Jag gillar Ljungby! En liten men mysig stad med trevliga människor.

-Asplöven är nya i allsvenskan, bra eller dåligt jämfört med Borås?
Jag tror asplöven kommer bli en positiv överaskning! Dom kommer få ett bra lag och kommer vara svårslagna på hemmais.

-Vilka styrkor ser du som dina främsta & vad tycker du att du behöver bli bättre på? Vad har du utvecklat mest dom senaste säsongerna?
Mina främsta styrkor är skridskoåkningen, spelförståelsen och tekniken. Vill bli bättre på allt, blir aldrig nöjd!

-Vilken är den största höjdpunkten hittills i din karriär?
Största höjdpunkten är nog Zorro-målet eller utomhusmatchen med Leksand mot Mora.

-Vad har du för målsättningar med din karriär? Hur långt vill du ta dig?
Mina målsättningar är att bli en av dom bästa, elitserien är delmålet och NHL är huvudmålet!

-Vad har du för förväntningar på laget kommande säsong?
Vi har ett bra lag som kommer bli svårslaget!

-Vilket nyförvärv ser du som det viktigaste för laget?
Målvakten är en av lagets viktigaste , så Bengstberg!

-Vilket nyförvärv ser du som det mest spännande?
Jag tror att Florian Iberer kan överraska!

-Vilka mål har du för dig själv kommande säsong?
Att fortsätta göra poäng och vinna matcher åt laget.

-Vad tycker du om Trojas klack? Har du någon hälsning till dom inför kommande säsong?
Jag gillar Trojas klack! Dom sjunger hela tiden och man får en bra känsla i kroppen!

-Har du några favoritmotståndare/hatmotståndare i Allsvenskan?
Leksand är en favoritmotståndare, likaså Malmö.


-Hur känns det att spela mot Leksand?
Det va jättekul att få möta Leksand, roliga matcher!

-Vilket lag tror du vinner serien?
Örebro vinner serien.

-Och till sist, på vilken plats i serien står det Troja Ljungby när säsongen slutar?
Jag tror Troja slutar på en 6-7 plats denna säsong!

 


Åslins zorromål mot Södertälje


Av Andreas Ekström - 22 augusti 2012 21:31

Träningsmatch, men att vinna mot TAIF känns ändå riktigt bra! Bra jobb boys!


NAMN:                  MÅL:          ASSIST:        POÄNG:
Justin Kelly            4                  4                 8
Ziga Pavlin             1                  5                 6
Mikael Ahlén          5                  0                 5
Robert Dowd          2                  2                 4
Carl Gustafsson      1                  3                 4
Mattias Åkesson      0                  4                 4
Jacob Berglund      1                  2                  3
David Åslin             0                  2                 2
Viktor Amnér          0                  2                 2
Robin Dahlstrøm     1                  1                 2
Ted Nilsson            1                  0                 1
Patrik Kannerling    0                  1                 1
Niclas Edman         0                  1                 1
Florian Iberer         0                  1                 1
Joakim Nettelbladt 1                  0                 1

Av Andreas Ekström - 20 augusti 2012 17:13

Poängligan efter vinsten över Storhammar

NAMN:                  MÅL:          ASSIST:        POÄNG:
Justin Kelly            3                  4                 7
Mikael Ahlén          4                  0                 4
Robert Dowd          2                  2                 4
Ziga Pavlin             1                  3                 4
Carl Gustafsson      1                  2                 3
Mattias Åkesson      0                  3                 3
David Åslin             0                  2                 2
Robin Dahlstrøm     1                  0                 1
Ted Nilsson            1                  0                 1
Patrik Kannerling    0                  1                 1
Niclas Edman         0                  1                 1
Florian Iberer         0                  1                 1
Jacob Berglund      0                  1                  1

Av Andreas Ekström - 18 augusti 2012 12:45

Trucken!


-Hur nöjd/missnöjd är du om du blickar tillbaka på säsongen 11/12?

Jag är väldigt nöjd med säsongen både med mig själv och med laget.


-Hur trivs du att spela med Ziga Pavlin?
Jag trivs kanon med det! Han är lätt att spela med och vi komplettera varandra bra ute på isen.


-Ross var nya tränare inför förra säsongen. Var det stor skillnad att spela under honom jämfört med Martin?
Man ser och hör att Ross verkligen brinner för det. Han är mer engagerad än vad Martin var men Martin var bra på sitt sätt med.


-Du har spelat i Troja hela livet! Har du någon gång varit nära att lämna?
Ja, jag har fått en del anbud och det har varit nära, men Troja är i hjärtat.


-Hur kommer det sig att du kallas för "Trucken"?
Det var Jerry som började med det efter han sett mig göra benböj i styrkerummet när jag precis börjat träna med A-laget. "Du lyfter som en truck" sa han och sen har det följt med.


-Asplöven är nya i allsvenskan, bra eller dåligt jämfört med Borås?
Det är ju lite sämre med tanke på resandet, men annars är det inget speciellt med det.


-Vilka styrkor ser du som dina främsta & vad tycker du att du behöver bli bättre på?
Mitt skott, första passningen och kroppsspelet är min styrka.
Sen är det lite sådär med tekniken ibland, men det är något man alltid jobbar lite extra med!


-Vad har du utvecklat mest dom senaste säsongerna? Tex så fick vi se mer tacklingar från dig innan än vad vi gör nuförtiden, varför?

Min placeringsförmåga på planen och skridsko-åkningen är bättre och det gör ju så att man inte behöver tacklas hela tiden, men man försöker alltid trycka till lite extra när tillfället kommer!

-Vilken är den största höjdpunkten hittills i din karriär?
Det måste ha varit när vi gick upp i allsvenska igen, helt klart!


-Vad har du för målsättningar med din karriär? Hur långt vill du ta dig?
Att spela så högt upp det går och etablera mig i den ligan.


-Vad har du för förväntningar på laget kommande säsong?
Att vi ska ta några ytterliggare steg upp i tabellen och i spelet.


-Vilket nyförvärv ser du som det viktigaste för laget?
Bengtsberg. En bra målvakt är alltid viktigt att ha.


-Vilket nyförvärv ser du som det mest spännande?
Alla ser lika spännande ut!


-Vilka mål har du för dig själv kommande säsong? Poängmässigt och spelmässigt
Att bli ännu bättre. Någon poängmaskin är man inte, men några fler poäng hade ju inte skadat! I spelet ska jag försöka vara lite snabbare och smartare.

-Vad tycker du om Trojas klack? Har du någon hälsning till dom inför kommande säsong?
Det är en liten klack, men oerhört viktig att ha! De sjunger så mycket de kan och det är som en sjätte spelare hela tiden när man hör dem. De gör ett kanon jobb med de medel de har att jobba med.

-Har du några favoritmotståndare/hatmotståndare i Allsvenskan?
Jag har inget speciellt lag så sett, men det är ju alltid kul att slå de topp-tippade lagen.


-Vilket lag tror du vinner serien?
Troja så klart (skratt)

-Och till sist, på vilken plats i serien står det Troja Ljungby när säsongen slutar?
På sjätte plats!

 


Av Andreas Ekström - 18 augusti 2012 01:14

Poängligan efter förlustmatchen mot Karlskrona.


NAMN:                  MÅL:          ASSIST:        POÄNG:
Justin Kelly            0                  3                 3
Mikael Ahlén          2                  0                 2
Mattias Åkesson      0                  2                 2
Robin Dahlstrøm     1                  0                 1
Ted Nilsson            1                  0                 1
Ziga Pavlin             1                  0                 1
Robert Dowd          1                  0                 1 
Carl Gustafsson      0                  1                 1
Patrik Kannerling    0                  1                 1
David Åslin             0                  1                 1
Niclas Edman         0                  1                 1

Av Andreas Ekström - 11 augusti 2012 16:35

Det är tråkigt att "sno", men jag tycker att även Troja-bloggen ska ha en försäsongspoängliga. Så här är ställningen just nu:

NAMN:                  MÅL:          ASSIST:        POÄNG:
Justin Kelly            0                  2                 2
Mikael Ahlén          1                  0                 1
Robin Dahlstrøm     1                  0                 1
Ted Nilsson            1                  0                 1
Ziga Pavlin             1                  0                 1
Carl Gustafsson      0                  1                 1
Patrik Kannerling    0                  1                 1
Mattias Åkesson      0                  1                 1

(Jag vet att det står att Eriksson och Joel Johansson gjorde assist till Dahlströms mål, men kollar man klippet så ser man att det är Dahlström som passar till Åkesson som sedan passar tillbaka till Dahlström som gör mål)

Av Andreas Ekström - 11 augusti 2012 08:52

Matchen mellan Troja och Malmö slutade alltså 4-4. Och jag tycker nog att resultatet var rättvist sett över hela matchen.

Första perioden tycker jag att Troja spelade riktigt bra första 15 minuterna. Bra fart, bra slit, en hel del farliga chanser och ett fint mål av Micke Ahlén!
Sista fem i första tycker jag att Malmö har nästan konstant tryck, men vi gör det ändå bra i försvarsspelet och leder med 1-0 när vi får till pausvila.

Andra periodens första 10 minuter är våra och vi gör också två mål. Dahlström stänker dit 2-0 och Ted Nilsson krigar in 3-0.
Andra halvan av perioden tappar vi totalt och släpper in tre mål, bland annat en rökare från Mattias Persson som kanske ändå inte såg helt otagbar ut för Bengtsberg.

Tredje perioden tycker jag var jämn med chanser åt båda hållen. Pavlin satte 4-3 med ett skott från blå innan Malmö kvitterade genom Henrik Hetta, fint framspelad av Matte Persson.

Förlängningen var jämn, men kanske någon Malmöchans som var hetast.

Min sammafattning av matchen är att vi gjorde en helt okej match. Riktigt bra emellanåt, men också riktigt dåligt ett tag. Men det var första matchen, och man vet att det kommer bli bättre. KUL med hockey igen!

Mina tankar om nyförvärven i matchen:
Bengtsberg: Jag tycker att Bengtsberg får klart godkänt. Han kunde kanske tagit något av målen, men samtidigt gjorde han flera riktigt bra räddningar.
Iberer: Såg lugn och säker ut med pucken och tycker även att han såg bra ut i försvarsspelet. Tror att han kommer bli en riktigt tillgång för laget!
Eriksson: Glänser till ibland och hade bland annat ett skott i ribban. Kedjan med honom, Åslin och Berglund kan bli intressant!
Kelly: Det går inte alltid så snabbt och han kan se lite "lam" ut, men han hittade riktigt fina passningar, var lugn med pucken och ligger ofta rätt i banan. Två assist igår och jag tycker att han var bäst i Troja i första perioden.
Dowd: Vinner en del puckar och hade något farligt skott, men det går fruktansvärt långsamt tyvärr och tappade ofta pucken i lite farliga lägen.. Man får bara hoppas att han kommer in i tempot, för då kan han säkert bli riktigt bra!
Mackan: Fick bara spela i tredje perioden, såg inte så mycket av honom. Men jag tror på Markus i år, om han får sina chanser.


Higlights från matchen hittar ni här;
http://www.troja-ljungby.com/?newsitem=14309

Av Andreas Ekström - 10 augusti 2012 12:40

Idag är det ÄNTLIGEN dags för säsongens första match!Malmö Redhawks står för motståndet och jag måste säga att det ska bli väldigt intressant att se Matte Persson, trots att han spelar i helt fel lag numera.Men än mer spännande ska det bli att få se Troja och framförallt nyförvärven. Det ska bli kul att se Dowd och Iberer som i alla fall inte jag egentligen har en aning om efter att bara ha sett dom på skills competition och läst statistik. Även Kelly ska bli fruktansvärt kul att se igen!Jag tror att Troja drar längsta strået ikväll och vinner med 4-2.Vad tror du?Ses i sunnerbohov ikväll klockan 19:00!/Jonatan

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Omröstning

Vad tycker du om NHL-lockouten?
 Jag gillar det!
 Kul att se bättre spelare, dåligt för utveckligen...
 Nej, inte bra! Det här får NHL lösa snabbt!
 Mig spelar det ingen roll, hockey som hockey!

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6
7 8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards