redandwhite

Direktlänk till inlägg 27 september 2012

Intervju med Stefan Willforss (c)

Av Andreas Ekström - 27 september 2012 21:12

Av Andreas Ekström

Stefan Willforss var den första politikern som svarade via mail. Medan Ann-Charlotte Wiesel vill ha ett personligt möte. Då jag själv inte är ifrån Ljungby utan är där enbart när det är match så ska jag se när det ska funkar för mig att träffa henne. Angående Stefans svar så svarade han inte direkt på någon av mina frågor men hans svar visar vad C står i frågan.



- Som privatperson tycker jag att Sunnerbohov behöver åtgärdas omgående, men som politiker är det så mycket man måste ta hänsyn till, jag tycker fortfarande att frågan måste lösas snabbt, men eftersom det är skattepengar vi talar om så måste man ta hänsyn till så mycket mer. Hela kvarteret fritiden är sliten och håller inte måtten. Därför måste man se till hela huset (Simhall, handbollshall och ishockeyhall) när man gör något.

När förlaget om Sunnerbohov dök upp var vår partigrupp positiv, men eftersom det inte var lämpligt att särskilja en del av fastigheten och med hänsyn till vad jag skrev ovan valde vi att backa.

Det positiva är ändå att dom flesta politiker, åtminstone i vår grupp har sagt att frågan är akut vilket innebär att frågan skall utredas omgående och min förhoppning är att det ändå blir en byggstart inom ett par år, och det är snabbt i politiken.

Dessutom tror jag att alla politiker i kommunen är överens om att Troja är ett av kommunens viktigaste varumärken och alla gläds över Trojas framgångar.

Stefan Willforss

Ordf. kommunfullmäktige


 
 
Ingen bild

anonym

28 september 2012 08:58

Han ger väl ett ganska bra svar?
Du ville väl veta deras syn på varför dem sa nej och hur dem se på Troja som varumärke?

Andreas Ekström

28 september 2012 12:18

På en del frågor svarade han absolut bra och det ska han ha cred för absolut. Dock en del som han inte tog upp allt.

Men vi får en bra syn av vad centerpartiet vill och det är att rusta upp hela området och inte enbart Sunnebohov. Och det lär ta några år. Sen får man ju se om det finns pengar och sådant till det då.

 
Ingen bild

Anonym

28 september 2012 10:57

Bra initaiv Jonathan!

Ang arenen är jag ganska kluven. Någonting säger mig att det kan komma något sundare förslag framöver..

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Andreas Ekström - 13 oktober 2012 12:09

Träffade Anne Karlsson (s) och Ann Charlotte Wiesel (M) inför Trojas match mot Almtuna angående kommunens beslut att tacka nej till Claes Persson och Leif Lidfors förslag att bygga om Sunnebohov. Detta är då deras syn på förloppet. Förslaget i kort...

Av Andreas Ekström - 6 oktober 2012 09:53

Dags för första derbyt emot Tingsryd för säsongen. Tingsryd som brukar stoltsera som stolthet, hjärta tradition men de har sedan de kommit tillbaka till allsvenskan värvat och sålt spelare åt det grövsta. Där de inför denna säsongen skickade iväg spe...

Av Andreas Ekström - 4 oktober 2012 21:07

Vet att det är fel att titta på tabellen men en andra plats och 18 poäng är riktigt bra. Det gäller bara att plocka poäng för att komma upp i de runt 80 poängen som en top 7 plats brukar hamna på. Det Enestubbe skrev i smp stämmer riktigt bra att f...

Av Andreas Ekström - 4 oktober 2012 15:35

Av Andreas Ekström   Ska träffa Wiesel Ann-Charlotte på tisdag  angående deras syn på Trojas bygge och är det någon specifik fråga ni vilja få svar på är det bara att höra av er. ...

Av Andreas Ekström - 3 oktober 2012 22:40

Av Andreas Ekström Trojas styrelse har godkänt ett förslag till förlängning av Kellys kontrakt och så som han visade att han var värd det kontraktet. Med två mål och en assist så visade Kelly att han är en viktig kugge i Trojas lag. Få se om han sk...

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Omröstning

Vad tycker du om NHL-lockouten?
 Jag gillar det!
 Kul att se bättre spelare, dåligt för utveckligen...
 Nej, inte bra! Det här får NHL lösa snabbt!
 Mig spelar det ingen roll, hockey som hockey!

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20 21
22
23
24 25
26
27 28
29
30
<<< September 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards